Wednesday, November 11, 2009

Hisory " will not return"



GOODBY SPM!!




nak cerite sikit sedikit sebanyak kisah aku menduduki peperiksaan SPM , time ni memang menguji kesabaran aku sebagai pelajar tingkatan lima. Aku menghitng hari, masa ,jam , detik, waktu, boleh kate setiap detik adelah detik yang sangat pentig untuk aku study(study ke?). Aku merasakan semuanya bagai mimpi dan khayalan, bagi aku masa belajar yang aku lalui di tadika, sekolah rendah hinggalah ke menenggah adalah jarak waktu yang sangat singkat. Pada aku pelajaran adalah amat penting. untukku sesetiap individu yang hidup di atas muke bumi ni, dengan pelajaran kita dapat memperoleh hidup yang senang dan akan membuat kite bahagia, tapi pada pandangan aku juga ilmu pelajaran yang dibelajar adalah sesuatu yang akan menentukan hidup seseorang, "tidak hairan lah kalau berhabis tenaga dan wang ringgit untuk mendidik dan menghantar anak mereka ke sekolah". Namun itu semua tingal kenangan, aku tidak lagi perlu memakai seluar hijau dan baju putih ntuk aku berjaya atau membawa beg berat, kini aku dengan hidup dan azam yang baru ingin meningkatkan keinginan ku utuk menjadi seseorang yang berilmu demi menjamin masa hadapan aku kelak. Sesuatu yang amat mengembirakan aku selepas sudah menerima keputusan ialah aku menerima tawaran untuk melanjutkan pelajaran ke UITM dan ditawarkan kos diploma pengrusan maklumat , bagi aku itu adalah peluang yang amat baik untuk aku untuk meluaskan lagi kotak fikiran ku dengan ilmu, dan juga pelung untuk aku mencerah kan hudup aku . Dah tu saje ayat skema yang dapat aku discribe tuk cerite aku fasal "history will not return" hi hi hi, harap para pembace dapat mendalami maksud dan motif yang ingin disampaikan...k renung-renungkan dan selamat merenung. Ops!!!. tertingal pulak satu cerite ni , kalau korang nak tau gambar tu diambil oleh aku selepas sahaja aku selesai study sebelum paper BI he he he.

No comments:

Post a Comment